Skillnaden på människor!

Det finns banne mig folk (idioter) till allt och häst människor är allt en knepig kategori! Ett folkslag för sig. Ibland förstår inte jag hur en del människor kan skylle ifrån sig på barn/ungdomar som är så mycket äldre. En del har banne mig inget vett i skallen för 5 öre. Dom tror sig så mycket..
Det finns människor till ALLT verkligen allt.
Nog om det, igår longerade jag virre pirre bara i skritt och det gick bra, haha skulle spänna in honom men jag hittade inga inspänningar som var tillräckligt stora! Hallå lixom? Hur huge kan man vara?! Han skrittade i ca 20 min och jag gjorde mycket halter och bytte varv ofta osv..
Ofelia skulle gå ett markarbetespass på banan men de gick banne mig åt skogen! Hon har kommit in i någon trots ålder igen eller jag har ingen aning om vad hon håller på med, man kan tro att hon käkat 5 liter havre? Idag ska jag iallafall longera henne innan jag ska rida och sedan så ska jag rida dressyr och idag ska de sköen funka! Annars blir jag ledsen.
Blir så besviken på mig själv när ett ridpass inte funkar bra eller går lite åt + hållet. Vilket gör att jag sänker mitt självförtroende och gör att jag inte vill rida eller rider sämre oxå blir det en ond cirkel så jag får hela tiden hitta på små lösningar så att jag inte låser fast mig själv :)
Idag ska virre longeras och Annica skulle ta fram ett par längre inspänningar och ofelia dressyr ;)
/ Natta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0